2022-Iraklio-Chania-Rodopou-Chania-Rethymno-Vrisses-Iraklio; Madeira; Levka Ori-Agia Roumeli-Palaiochora

V rubrice jsou klasicky popisy krétských dovolených (březen a taky září-říjen), ale i novinka - popis dovolené (a horského treku) na Madeiře.

Příspěvky

ZÁŘÍ-ŘÍJEN

17. 9. 2022

Druhá letošní návštěva Kréty s plánem udělat celkem dost horský trek. Napřed klasika - z Askifou nahoru k Tavri a pak po staré kalderimi do Anopoli, a odtud nahoru k sedlu Rousiés a pod Páchnes, tam cestu opustit, sejít terénem dolů do údolí pod jižními svahy masívu Páchnes a vylézt nahoru na Exo Tourloti a Zaranokefála. A potom po hřebeni nad planinou Anopoli a uzavřít okruh v roklině Lagou. Podle toho, jak budeme rychlí, tak bychom mohli eventuálně znova nahoru na Rousiés, ale pokračovat na Katsiveli a po E4 na Xyloskalo. Tady nahoru jako na Gigilos, ale ještě kus před skalní bránou se ze značené cesty odpojit a vydat se nahoru terénem na vrchol Strifomadhi, na druhé straně slézt dolů a pokračovat po zase E4 k hornímu konci údolí Achladha. Zde zase značenou cestu opustit a po hřebeni směr jih se dostat nad konec silnice od Koustogherako. Sestoupit na ni a dojít po ní do Koustogherako a dál (kolem stožáru) až do Sougie. No a pokud by ale ta první část trvala dlouho, tak se roklinou Lagou vrátit dolů do Anopoli a po etapě po planině (směr Agios Ioannis a Sellouda) sejít dolů na pobřeží (Agios Pavlos a Agia Roumeli). Tam pár dní pobytovka v Agia Roumeli a nakonec po pobřežní E4 na západ do Palaiochory. Odtud bus do Chanie a odlet. Uvidíme, jak to bude probíhat a co stihneme, plány jsou to dost velké.

MADEIRA

7. 8. 2022

Letos jsem se Krétě trochu zpronevěřil a udělal jsem si zájezd na Madeiru. Já tam se tam chtěl jet podívat už dávno (je to tam přece "zahrada Evropy!!"), ale až letos to klaplo.